2014. május 9., péntek

Magyarország, Tata/Agostyán, az Agostyáni arborétum, SzG3


Néha milyen kincsekre bukkan az ember. Éppen Tatáról tartottam Bajnára, mikor az út mellett megláttam, hogy Agostyánban van egy arborétum. Ez pld. egy olyan hely, amiről még én sem tudtam, ráadásul azért Budapesthez sincs túl messze. Egyébként Agostyánt Tatához csatolták, ezért a nem önálló helységnév. 
Ha Tata felől jövünk, akkor át kell menni a településen és úgy három km-re jobbra meg is találjuk a bejáratot. Ez még nem az arborétum. Nemsokára egy parkolóhoz érünk, itt le lehet tenni járművünket. Az arborétumba egy székely kapun keresztül lehet bejutni. Amúgy van belépő (ha jól emlékszem 600 Ft/fő), de nem volt sehol senki, így bementem, később sem találkoztam senkivel, így ingyen néztem meg. A bejárása igen egyszerű, vagy egyenesen végigmegyünk a bejárati úton ami az arborétum végén jobbra visszakanyarodik és végül is visszajutunk a bejárathoz, vagy rögtön lekanyarodunk jobbra és visszafelé tesszük meg az utat. Mindkettőnek meg van az előnye bizonyos dolgokban. Ugyanis az arborétumot eleve úgy alakították ki, hogy minél dekoratívabb legyen. Egyrészt tényleg fagyűjtemény (arborétum), a fafajok precízen meg vannak jelölve, másrészt tényleg elérték a dekoratív célt. Na itt jön a két megoldás. Ha rögtön letérünk jobbra, akkor egy kis tóhoz jutunk le, itt piknikhely is van kialakítva. Továbbmenve eljutunk a felső tóhoz (erre egy kis takarítás ráférne), majd nemsokára visszafordulunk a főbejárat felé és az arborétum legszebb részében találjuk magunkat, ráadásul a legjobb fényviszonyok közepette. El tudom képzelni, hogy ősszel micsoda színorgia lehet itt (vagy lehet, hogy ez minden képzeletet felül múlik?). Ha viszont a bejárati úton megyünk végig, akkor elsőre csodálhatjuk meg a központi részt és az arborétum bejárása után leülhetünk piknikezni a tó partjára. 
Nem tudom, hogy milyen a látogatottsága, mert amikor én voltam ott, akkor rajtam kívül senki nem volt az arborétumban. Talán hétvégeken többen vannak. Kellene egy kicsit nagyobb hírverés, mert megérdemli!
Megnézendő, ha valaki Tatán vagy a környéken jár (Tatától kb 8 km!)!

Vissza a főoldalra (katalógus)
















Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése